Ünlü olan logoların arkasındaki gizli anlamları

Selamün Aleyküm Arkadaşlar
Grafik tasarım işiyle uğraşan arkadaşlar için yararlı olabileceğini anladığım bir makaleyi sizlerle paylaşmak istedim. Başlıkdan'da anlaşılacağı üzere Logoların arkasındaki gizli anlamlar bir logoyu ışıldatan ve öne çıkartan en önemli özelliktir.

Amazon
Logoda yer alan ok işareti, Amazon firmasında a’dan z’ye her ürünün bulunduğunu işaret ediyor. Zeki bir konsept olarak düşünülen logo firmanın ismi olan amazon ormanlarındaki biyoçekitliliğide bizlere yansıtmış. Bununla da yetinmeyen logoda bulunan ok işareti firmadan alışveriş yapan kişilerin yüzündeki gülümsemeyi de bize sunuyorki ziyaretçilerine bizden alışveriş yapın diyor.

Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır, tam halini görmek için tıklayınız.




Sony Vaio
Sony Vaio logosu, gizli anlamlar konusunda en güzel örneklerden birisidir. Bir bilgisayarın nasıl çalıştığı konusunda fikri olanların bu gizli anlamı kolay bir şekilde anlayabileceği bu logo bilgisayar meraklıları için tasarlanmış olabilir ne dersiniz? Logonun solunda bulunan dalga sembolü, analog teknolojiyi temsil ediyor. Logonun sağında bulunan “1” ve “0” ise, ikili hesaplamada kullanılan iki basamaklı sayıları temsil eden dijital teknolojidir.

Bu arada, VAIO’nun açılımını merak ederseniz, Video Audio Intelligent Organizer’dir.


Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır, tam halini görmek için tıklayınız.




Toblerone
Dünyaca ünlü İsviçreli çikolata firmasının logosu, Matterhorn dağının karlı yüzünde saklanan Ayı figürüne sahip. Matterhorn Dağı İtalya ve İsviçre sınırında bulunur, bu nedenle logoda yer alır, fakat Ayı’nın orada ne işi var? Toblerone üretiminin yapıldığı Bern kentine gösterilen hürmet dolayısı ile bu kentin sembolü olan Ayı, Toblerone logosunda mevcuttur.

Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır, tam halini görmek için tıklayınız.




MyFonts
MyFont logosunun “My” kısmının harfleri elyazısı tipinde yazılarak iki harf kombine edilmiş ve gizli bir El figürü ortaya çıkmış. İşte ben buna akıllıca bir tasarım derim, konsepte ve isme uygunluk açısından gerçekten uygun olmuş. Kısaca sitelerini kullanarak elinizi onların fontunun üstüne koymuş oluyorsunuz.

Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır, tam halini görmek için tıklayınız.




Carrefour
Carrefour logosuna baktığımızda karakteristik bir tarz mevcut ve tekrar baktığınızda bir daha asla ilk baktığınız şekilde bakamıyorsunuz. Tabiki bu, bu makaledeki tüm logolar için geçerli ancak bu konuda en özeli bu logo diyebiliriz. Negatif alanda gördüğümüz logonun ortasındaki “c” harfini artık tekrar baktığımızda kafamızda her daim canlanan bir görsel haline geliyor.

Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır, tam halini görmek için tıklayınız.




Fedex
Fedex logosunda bulunan gizli ok işaretide negatif alan konusunda iyi bir örnektir. Tasarım oldukça güzel gözüküyor, ama en iyi tarafı ise firmanın sunduğu konsepte bağlılığı sağlanmış bir logo olmasıdır. Kullanılan kelimelerin kısaltmaları (Federal Express), Hız ve hassasiyet anlamına gelen “Ok işareti”; FedEx için önem arz eden değerlerdir.

Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır, tam halini görmek için tıklayınız.
Share on Google Plus

About Life

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder